Jak robić bench press z przebytym uszkodzeniem stożka rotatorów i/lub zespołem ciasnoty podbarkowej ?

Jak realizować wyciskanie leżąc mając przebyte uszkodzenie stożka rotatorów i/lub zespół ciasnoty podbarkowej? Strategia powinna uwzględnić szerokość chwytu. Szerokość chwytu powinna być mniejsza niż 1.5 krotność szerokości pomiędzy stawami barkowo-obojczykowymi. Zredukowanie rozstawu rąk zmniejsza szczytowy moment obrotowy podczas ruchu pchania i dlatego redukuje tym samym zaangażowanie przedniej i tylnej części rotatorów oraz ścięgna głowy długiej bicepsa w stabilizację głowy kości ramiennej. Mniejszy rozstaw rąk pozwala również zmniejszyć odwiedzenie w stawie ramiennym podczas wyciskania do kąta poniżej 45° oraz wyprost w stawie ramiennym poniżej 15°. Szczytowy moment obrotowy działający na staw ramienny jest aż 1.5 raza większy przy rozstawie rąk powyżej 2 krotności szerokości między stawami barkowo-obojczykowymi wywołując tym samym 1.5 raza większy stres na przedni i tylny przedział stożka rotatorów i głowę długą bicepsa. Węższy chwyt zmniejsza także kompresje na dystalną część obojczyka co jest niebagatelna prewencją i ulgą dla zwyrodnienia stawu barkowo-obojczykowego w sportach siłowych zwanego pod pojęciem weightlifter’s shoulder.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *